TIEDOTE: Vexatec panostaa hallitustyöhön

Vexatecin yhtiökokous 27.4.2022 on valinnut yhtiön hallitukseen ensimmäistä kertaa riippumattomia, omistajien ulkopuolisia jäseniä. Hallituksen puheenjohtajaksi on valittu KTM Mika Ervasti. Mika on toiminut aiemmin yli kymmenen vuoden ajan Ekovilla Oy:n hallituksessa ja seitsemän vuoden ajan Ekovillan toimitusjohtajana. Mika tuntee Vexatecin erittäin hyvin, sillä hän on toiminut kuuden kuukauden ajan Vexatecin toimitusjohtajan sijaisena. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin KTM Annukka Lantto ja MBA Samuli Vanhala. Annukalla on pitkä kokemus liikkeenjohdon tehtävistä ja vahva hallitustausta. Hän on perheyrittäjä ja hallituksen jäsen Antell-konsernissa, lisäksi Annukalla on useita luottamustoimia, hän on Itävallan kunniakonsuli ja mm. Pohjois-Suomen hallituspartnerit Ry:n pj.  Samuli Vanhalalla on yrittäjä- ja liiketoiminnan johtamisen kokemusta jo 25 vuoden ajalta. Hän on Tulevaisuuden Kasvupolut Oy:n Oulun alueyhtiön aluejohtaja. Aiemmin Samuli on toiminut mm. Tracker Oy:n toimitusjohtajana ja hallituksen puheenjohtajana kahdeksan vuoden ajan sekä Earthpack Oy:n omistajana ja toimitusjohtajana viiden vuoden ajan. Samuli on usean yrityksen hallituksen neuvonantajana. Vexatecin omistajista hallituksen jäseninä jatkavat Kehitysjohtaja Mika Riekki ja Talotekniikan liiketoimintajohtaja Antti Syrjälä. Hallituksen kokouksiin osallistuvat lisäksi toimitusjohtaja Jouni Riekki ja Rakentamisen liiketoimintajohtaja Petri Aitta.

Yhtiön toimitusjohtaja ja osakas Jouni Riekki kertoo: ”Vexatecin tavoitteena on jatkaa kannattavan kasvun polulla. Nykyisessä voimakkaan kasvun ja maantieteellisen laajentumisen vaiheessa tärkeimpiä asioita ovat johtamisjärjestelmän kehittäminen, valmentavan johtamismallin jalkauttaminen läpi koko organisaation, järjestelmien kehittäminen ja ammattimainen talouden johtaminen. Tähän tarvitsemme ulkopuolista osaamista ja näkemystä. Uusi hallitus tuo meille energiaa ja oikeanlaista sparrausta”

Vexatec on rakentamisen ja talotekniikan joustava ja kustannustehokas ammattilainen. Vexatecin liikevaihto vuonna 2022 on n. 12 Meur ja se työllistää yli 40 henkilöä. Toimintaa on Pohjois-Suomessa, Pirkanmaalla ja pääkaupunkiseudulla. Vexatecin arvot ovat joukkuepeli, ammattimaisuus ja rohkeus kasvaa. ”Asiakkaille päin tämä näkyy siten, että teemme aikataulussa sen minkä lupaamme, huolehdimme tekemisemme dokumentoinnista ja mm. työturvallisuudesta. Iso etu on kykymme hyödyntää rakentamisen ja talotekniikan synergia. Meillä on hyvä tekemisen kulttuuri ja keskustelemme asioista avoimesti ja rehdisti”, hallituksen uusi puheenjohtaja Mika Ervasti toteaa.

Lisätietoja:

Jouni Riekki, toimitusjohtaja 040 809 900 jouni.riekki(at)vexatec.fi